tiistai 29. tammikuuta 2013

Day 2: Discovering Amsterdam

"Aamulla" nukuttiin pitkään ja joskus klo 12 jälkeen lähettiin kävellen hotellilta kohti keskustaa. Käytiin heti syömässä pienessä ihanassa kuppilassa josta ei tietenkään ole kuvia. Noh, syötiin kunnon aamupala/brunssi/lounas siellä ja jatkettiin matkaa kohti ydinkeskustaa.

Näkymät hotellihuoneesta
Näkymät hotellihuoneesta pt.2
Kierreltiin ympäriinsä muutama tunti ja löydettiin Ramille uudet kengät. Itellekin ois löytyn vaikka mitä ja vaikka kuinka halvalla mutta kun toi rinkka on niin jumalattoman täynnä ettei sinne mahu mitään.. Oisin oikeesti vielä tarvinnut jotkut kengät koska mullahan ei ole talvikenkiä ollenkaan mukana, koska ne hajos totaalisesti viikko ennen lähtöä. Ei voi mitään. Päätin jo että tuun vielä joskus tyhjän laukun kanssa ja shoppailen sitten. Ja rauhottelin itteäni ajatuksella Barcelonan shoppailumahdollisuuksista :)

Osta 2 paria kenkiä, saat halvemmat eurolla.. Juu-u.
Parin tunnin kiertelyn jälkeen lähettiin kohti Heineken Experiencea. Heti aluksi laitettiin Ramin puheenlahjat testiin kun yritettiin saada lippusotkut setvittyä. Rampsa oli siis vahingossa ostanu liput jo maanantaille, mutta koska ei ehditty sinne niin päätettiin yrittää vaihtaa liput tiistaille. Vaikka niissä luki että päivän vaihtaminen ei ole missään nimessä mahdollista. Noh, päästiin paikanpäälle ja ensin Rampsa selitti tilanteen joillekin perusjampoille lipunmyynnissä, jotka kutsu jonkun isomman jehun paikalle (jonka sukunimi oli hollanniksi krapula hahaha). Väitettiin, että mun lento ois ollu maanantaina 4h myöhässä ja siksi ei ehitty. Rami lähti sitten tän tyypin kanssa johonki security roomiin ja lipunmyyjäpojat katto mua kauhuissaan ja sano "he will never come back." Jonkun aikaa siinä oottelin ja Rami&jehu tuli takasin, jehu kätteli meidät kummatkin ja päästi meidät vanhoilla lipuilla sisälle. Rampsan oli kuulema tarvinu vaan näyttää joku sähköposti ja sen jälkeen se äijä oli alkanu kyselee musta jotain ja sanonut että asia tällä selvä.

Kaiken häsläyksen jälkeen päästiin siis aloittamaan meidän Heineken Experience, eli toiminnallinen kierros Heinekenin tiloissa. Kierrokseen kuului historiaa, tietoa oluen valmistusprosessista ja kaikkea maan ja taivaan väliltä. Kierroksen alkuvaiheessa päästiin 4D leffaan jossa meistä "tehtiin" olutta. Hankala selittää mutta hauskaa oli! Päästiin myös katsomaan uusia ja vanhoja Heineken mainoksia, kokeilemaan DJ:nä olemista, tähdiksi musiikkivideoon, ottamaan kuvia erilaisissa taustoissa.. Lisämaksusta sai suunnitella oman tekstin pullon etikettiin, teettää paitoja ja mitä lie. Meillä oli tosi hauskaa, jos joskus käytte Amsterdamissa niin kannattaa käydä tuolla experiencessa. Paikanpäällä liput oli 18€ mutta me ostettiin ne netistä jonkun alennuksen kanssa, niin makso vaan 12,5€. Ja tolla lipulla pääsi siis sisään kierrokselle, sen aikana yksi pieni olut (ja opetettiin miten olutta oikeaoppisesti juodaan) ja kierros loppui "baariin" mistä sai 2 normi olutta lisää.
Lipun hintaan kuului vielä boat trip kanaalia pitkin Heineken kauppaan, josta saatiin vielä ilmaseks Heineken pullonavaajat. Jeeee.

"There is always something happening around beer", viisas Freddy
Ennen vanhaan hevoset kuljetti Heinekenit panimolta myyntipaikkoihin. Mitä  ne nykyään tuolla tekee, ei mitään hajua.

Pyöräilemässä xD

Tuolien "katoissa" oli telkkarit joista tuli ikivanhoja Heineken mainoksia

Itse James Bond kirjotti mulle tämmösen suosituksen

Heineken kaupasta lähdettiin vielä kävellen ettimään ravintolaa. Päädyttiin Rembrandtin aukiolle italialaiseen, ruoka oli tosi hyvää ja halpaa, niinkun melkeen kaikkialla täällä. Pitkän päivän jälkeen ei jaksettu enää kävellä takasin hotellille ja lähdettiin seikkailemaan ratikoilla takasin. Ramon väitti koko ajan tietävänsä mihin pitää mennä mutta loppujen lopuksi jäätiin ratikasta pois ihan liian aikasin. Meidän hotellin osoite oli Overtoom 57 ja jäätiin pois Overtoom 480 suunnilleen. No ei siinä mitään, käveltiin sitten pari kilsaa hotellille. Matkalla käytiin hakemassa kaupasta vähän limua ja sipsejä kun aateltiin että katotaan joku leffa vielä. Kun päästiin huoneeseen, nukahdettiin heti kumpikin eikä todellakaan katottu mitään elokuvaa haha.

Tänään söin:
Aamupalabrunssilounaalla tummaa leipää, jonka päällä oli rucolaa, kanaa ja currykermaviilikastiketta. Join tuorepuristettua appelsiinimehua ja suklaapirtelön.
Illallisella pizzan jossa oli kinkkua ja herkkusieniä.

Kuvat tosiaan on vähän mitä on koska fiksuna tyttönä laitoin vikana iltana kameran akun lataukseen ja jätin koko systeemin sitten Suomeen. Kuvat on siis otettu mun surkeella puhelimella/Ramonin iPhonella/Ramonin kameralla.